Tramwaje Szczecińskie Sp. z o. o. przewidziała zakup 28 niskopodłogowych tramwajów.
Zadanie jest realizowane w dwóch turach:
- pierwsza z dostawą 6 szt. tramwajów w 2010 r.
- oraz 22 szt. z dostawą w latach 2012 – 2013 wraz z pakietem naprawczym i urządzeniami specjalistycznymi do obsługi taboru.
Działania w tym względzie powinny zapoczątkować przyszłą pełną wymianę taboru tramwajowego w mieście, co dodatkowo będzie sprzyjać istotnej poprawie wizerunku komunikacji tramwajowej i jej konkurencyjności w stosunku do samochodu. Miasto Szczecin przy zakupie taboru szczególną uwagę skieruje na zapewnienie:
- przyjaznych dla pasażerów wejść do tramwaju,
- wyposażenia w urządzenia do przekazywania informacji pasażerskiej w sposób dynamiczny (tablice wyświetlające informacje),
- wyposażenia w urządzenia łączności z systemem dynamicznej informacji przystankowej i umożliwiające łączność ze sterownikami sygnalizacji świetlnej.
Odnosząc się do powyższego, realizacja inwestycji pn. „Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego w Szczecinie" służyć będzie zwiększeniu udziału przewozu osób transportem publicznym, co stanie się katalizatorem rozwoju zrównoważonego systemu transportowego, zmniejszenia negatywnego oddziaływania transportu na środowisko oraz redukcji zatłoczenia motoryzacyjnego. W opinii beneficjenta Tramwaje rzeczywiście powinny spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających pasażerów, ponieważ będą całkowicie niskopodłogowe i w pełni klimatyzowane (cześć pasażerska i kabina kierowcy).
W wyniku realizacji inwestycji nastąpi:
- skrócenie czasu przejazdu tramwajów
- zwiększenie niezawodności trasy,
- zwiększenie sprawności funkcjonowania tramwaju (punktualność, pewność osiągnięcia celu podróży w założonym czasie),
- zwiększenie komfortu jazdy (nowoczesny tabor)
- zwiększenie komfortu wymiany pasażerów (podłoga tramwaju i platforma przystankowa na tym samym poziomie),
- usprawnienie systemu informowania pasażerów.
Realizacja projektu od 04.05.2010 r. do 31.11.2013 r.