Zasady wykonania usługi przejazdu technicznego tramwajem przez spółkę tramwaje szczecińskie sp. z o.o.
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Usługa przejazdu technicznego tramwajem po torowisku tramwajowym w Szczecinie wykonywana jest w celu oceny infrastruktury torowo – sieciowej pod kątem wartości eksploatacyjnych (współpraca taboru tramwajowego z wybudowaną/remontowaną/ przebudowaną infrastrukturą), po wykonanych pracach remontowych/budowlanych, a także w innych przypadkach wskazanych przez służby TS, w których konieczne jest sprawdzenie stanu tej infrastruktury w następstwie różnych zdarzeń. Pozytywny wynik przejazdu technicznego tramwajem nie stanowi odbioru inwestycji.
- Usługa obejmuje:
- część I – weryfikację złożonej przez wnioskodawcę dokumentacji oraz ocenę stanu infrastruktury torowo – sieciowej (pozytywne zakończenie weryfikacji części I warunkuje rozpoczęcie procedury części II),
- część II – przejazd techniczny tramwajem Spółki po określonym odcinku torowiska.
- Usługę przejazdu technicznego przeprowadza się na wniosek.
- Wniosek można pobrać ze strony internetowej. Do wniosku Wykonawca obowiązany jest dołączyć wymaganą przez Spółkę dokumentację.
- Wniosek składa się w kancelarii Spółki Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., ul. Klonowica 5, pok. 40, w dniach roboczych w godzinach 7-15 lub za pośrednictwem poczty.
- Warunkiem przystąpienia przez Spółkę do czynności przejazdu technicznego i oceny infrastruktury torowo – sieciowej jest pozytywna weryfikacja dokumentacji, złożonej przez wnioskodawcę. W przypadku braków w dokumentacji wnioskodawca zobowiązany jest uzupełnić wskazane braki w terminie 2 dni. W przypadku nieuzupełnienia braków wniosek zostanie odrzucony, co nie wyklucza możliwości ponownego jego złożenia, jednakże wymaga uiszczenia kolejnej opłaty.
- Przejazd techniczny wykonywany jest – w zależności od potrzeb i okoliczności – tramwajem jednego typu lub też kolejno tramwajami różnych typów. W przypadku wystąpienia wątpliwości co do możliwości bezpiecznego użytkowania torowiska tramwajowego, konieczne może okazać się powtórne przeprowadzenie przejazdu o czym decyduje jednostronnie komisja przejazdu technicznego.
- Wnioskodawca obowiązany jest zapewnić udział w czynnościach przejazdu technicznego upoważnionej przez niego osoby oraz kierownika budowy.
- Po wykonaniu usługi Spółka:
- wydaje wnioskodawcy egzemplarz protokołu z przejazdu technicznego z adnotacją, że przejazd techniczny zakończył się pozytywnie lub
- przedstawia Wnioskodawcy pisemne stanowisko informujące, że weryfikacja złożonej przez wnioskodawcę dokumentacji lub/oraz ocena stanu infrastruktury torowo – sieciowej nie pozwalają na przystąpienie do przejazdu technicznego,
- wydaje wnioskodawcy egzemplarz protokołu z przejazdu technicznego z adnotacją, że przejazd techniczny zakończył się negatywnie.
II. OPŁATY
- Usługa przejazdu technicznego na torowisku tramwajowym jest odpłatna.
- Wynagrodzenie (opłata) za wykonanie usługi wynosi:
- za wykonanie części I usługi – 700 zł netto,
- za wykonanie II części usługi – 500 zł netto za każdą rozpoczętą godzinę pracy tramwaju (od wyjazdu tramwaju z zajezdni Pogodno do jego powrotu).
- Kwoty wskazane powyżej powiększone są o podatek od towarów i usług zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zapłaty należy dokonać na rachunek bankowy Spółki lub w kasie Spółki.
- Wykonawca otrzyma fakturę.
- Termin zapłaty:
- za wykonanie I części usługi – płatne z góry wraz ze złożeniem wniosku,
- za wykonanie II części usługi – płatne po wykonaniu przejazdu technicznego, w terminie 7 dni od doręczenia wnioskodawcy faktury.
III. TERMIN REALIZACJI
Przewidywany termin wykonania usługi wynosi:
- część I – 7 dni roboczych (tj. z wyłączeniem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy) od dnia złożenia kompletnego wniosku,
- część II – rozpoczęcie przejazdu technicznego rozpocznie się w terminie do 3 dni roboczych po wykonaniu I części usługi z wynikiem pozytywnym (o terminie przeprowadzenia procedury przejazdu technicznego wnioskodawca zostanie poinformowany fax-em skierowanym na numer wskazany we wniosku).
IV. WYMAGANE DOKUMENTY
- Wnioskodawca składa wniosek według wzoru zamieszczonego na stronie Spółki Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. wraz z załącznikami i dowodem uiszczenia opłaty.
- Wniosek musi być podpisany przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. W razie potrzeby do wniosku należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo do reprezentowania wnioskodawcy.
- Do wniosku należy dołączyć:
- Oświadczenie Kierownika Budowy, Inspektorów Nadzoru branży torowej, drogowej i elektroenergetycznej o zakończeniu prac na infrastrukturze tramwajowej oraz prac okołotorowych.
- Oświadczenie Kierownika Budowy, Inspektorów Nadzoru branży torowej dotyczące wykonania szlifowania korekcyjnego torowiska objętego wnioskiem.
- Eksploatacyjna dokumentacja powykonawcza:
- cz. torowa: pomiar toromierzem mikroprocesorowym: prześwitu, przechyłki, wichrowatości, rysunki warsztatowe krzyżownic, zwrotnic, urządzeń wyrównawczych i innych urządzeń wbudowanych w torowisko, instrukcje obsługi wraz z warunkami gwarancji urządzeń zainstalowanych na torowisku, plan powykonawczy na formatach A3 w skali 1:250 oraz w wersji elektronicznej edytowalnej zawierający: lokalizację i numerację wbudowanych szyn, lokalizację i numerację spawów, lokalizację urządzeń torowych i przytorowych (rozjazdy, urządzenia wyrównawcze, smarownice, połączenia wyrównawcze, poprzeczki, …), elementy geometrii torów, elementy odwodnienia torów, wyszarzony podkład mapowy oraz nowo wybudowane el. drogi, lokalizację i numerację słupów trakcyjnych wg. opisu TS, przekrój konstrukcyjny w skali 1:50, szczegóły strefy przyszynowej w skali 1:10.
- cz. trakcyjna: plan powykonawczy w formacie papierowym i elektronicznym edytowalnym zawierający: mapę sytuacyjną sieci trakcyjnej zawierającą lokalizację i numerację obowiązującą w TS słupów trakcyjnych, rozłączników kablowych i sekcyjnych oraz odgromników, umiejscowienie przerzutników, wysokość zawieszenia sieci – wszystkie elementy umiejscowione na wyszarzanym podkładzie mapowym, plan powykonawczy w formacie papierowym i elektronicznym edytowalnym zawierający umiejscowienie przyłączenia kabli powrotnych do torowiska wraz z ich przebiegiem na trasie torowisko – skrzynka kabli powrotnych, oraz miejsce wykonania uszynień słupów trakcyjnych wraz z przebiegiem kabli uszyniających – wszystkie elementy umiejscowione na wyszarzanym podkładzie mapowym, protokoły pomiarów wymagane w dokumentacji projektowej,
- kable SN 15 kV i nn 0,4 kV: plan powykonawczy w formacie papierowym i elektronicznym edytowalnym zawierający mapę sytuacyjną przebiegu kabli SN i nn z zakresie objętym inwestycją umiejscowiony na wyszarzanym podkładzie mapowym, protokoły pomiarów wymagane w dokumentacji projektowej,
- kable trakcyjne: plan powykonawczy w formacie papierowym i elektronicznym edytowalnym zawierający mapę sytuacyjną przebiegu kabli trakcyjnych z zakresie objętym inwestycją umiejscowiony na wyszarzanym podkładzie mapowym, protokoły pomiarów wymagane w dokumentacji projektowej,
- zwrotnice elektryczne: plan powykonawczy w formacie papierowym i elektronicznym edytowalnym zawierający: szczegółowy plan sytuacyjny sterowania i ogrzewania rozjazdów, mapę zawierającą lokalizację i numerację zwrotnic oraz urządzeń pomocniczych wraz z przebiegiem kabli łączących zwrotnicę ze skrzynką sterowniczą umiejscowiony na wyszarzanym podkładzie mapowym, protokoły pomiarów wymagane w dokumentacji projektowej.
W związku z wejściem w życie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) Tramwaje Szczecińskie Sp. z o. o. z siedzibą w Szczecinie informuje, że jest administratorem zbioru danych osobowych, w którym znajdują się przekazane przez Pana/Panią dane osobowe; pełna informacja (Klauzula informacyjna w zakresie ochrony danych osobowych) znajduje się na stronie http://bip.ts.szczecin.pl/dokumenty/kategoria/4