To już pewne! Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Spółka Tramwaje Szczecińskie poinformowała firmę Modertrans Poznań Sp. z o.o. o skorzystaniu z prawa opcji w pełnym zakresie - to znaczy dostawy nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch tramwajów. To oznacza, że w przyszłym roku do dyspozycji pasażerów będą dwa dodatkowe pojazdy.
Od momentu powiadomienia Wykonawca ma do 120 dni na dostarczenie kompletu do montażu pierwszej sztuki tramwaju dwukierunkowego oraz do 180 dni na dostarczenie kompletu do montażu drugiej sztuki tramwaju dwukierunkowego. Gwarancja na każdy zmontowany tramwaj (w tym powłoki lakiernicze) wynosi 60 m-cy, a na konstrukcję wynosi 120 m-cy.
Tak jak w przypadku poprzednich tramwajów dwukierunkowych, dwa nowe, będą złożone przez pracowników Spółki Tramwaje Szczecińskie pod nadzorem Wykonawcy. Będzie to trwało około dwóch miesięcy dla każdego z nich.
Tramwaje są przegubowe, częściowo niskopodłogowe, dwukierunkowe i zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia posiadają następujące wybrane parametry techniczne:
- długość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 28 250 mm,
- szerokość tramwaju dwukierunkowego wynosić będzie 2 354 mm,
- liczba miejsc ogółem 196 (w tym siedzących: stałych 40, uchylnych 6),
- udział niskiej podłogi wynosi 25%,
- system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania przedziału pasażerskiego oraz kabiny motorniczego,
- dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej (oznakowane na podłodze dużym znakiem graficznym) oraz dwie platformy ułatwiające wjazd na wózkach inwalidzki (po jednej dla każdego kierunku jazdy).
- system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny,
- w każdym członie, w przedziale pasażerskim będą zainstalowane po dwa podwójne gniazda zasilające typu USB do ładowania telefonu komórkowego.
Tramwaj dwukierunkowy może być wykorzystany w różnym zakresie - remonty, dedykowane fragmenty sieci lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie na sieci tramwajów dwukierunkowych umożliwia także np. uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej.
Koszt nowych tramwajów to 11 783 400 zł.