Pogoda pozwala wykonawcy robót związanych z przebudową ulicy Szafera wznowić prace wstrzymane ze względu na warunki pogodowe. To oznacza wejście w kolejny etap i zmiany w organizacji ruchu.
W przyszłym tygodniu na skrzyżowaniu z ulicą Modrą i Szeroką wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.
Aby przeprowadzić prace w okolicy ulicy Modrej potrzeba jest zmiana w organizacji ruchu. W związku z tym w nocy z 22 na 23 lutego zostanie wprowadzony kolejny etap organizacji ruchu. Na skrzyżowaniu Szeroka – Modra - Szafera będzie wprowadzony ruch wahadłowy. Dzięki temu wykonawca rozpocznie prace związane z frezowaniem nawierzchni, a następnie przystąpi do rozbiórek.
Zmiany wprowadzone zostaną w celu wykonania odcinka kanalizacji deszczowej od istniejącego skrzyżowania ul. Szerokiej i Modrej do około 80m w głąb ul. Modrej. Projektowana kanalizacja deszczowa jest usytuowana w osi istniejącej drogi w związku z czym konieczne jest wykonanie prac przy ruchu wahadłowym. Dodatkowo wykonawca będzie prowadził roboty wodociągowe na danym odcinku oraz prace brukarskie i związane z wykonaniem nawierzchni jezdni.
W planach na przyszły czas jest także przystąpienie do montażu 3 zbiorników kanalizacji deszczowej zlokalizowanych między pętlą, a ul. Szeroką, kontynuacja prac związanych z wykonaniem sieci wodociągowej oraz wznowienie montażu sieci trakcyjnej i brukowania. Montowane będą także słupy oświetleniowe. Jednocześnie rozpocznie się profilowanie terenu, humusowanie, a w marcu nasadzenia zieleni.
Zakończyły się już prace związane z układaniem toru w konstrukcji bezpodsypkowej i klasycznej wraz z rozjazdami oraz układaniem rozjazdów torów. W budynku wykańczanie oraz montaż urządzeń elektroenergetycznych stanowiących wyposażenie podstacji. Gotowe jest także odwodnieniowe torowiska w konstrukcji podsypkowej. W znacznym stopniu zrealizowano prace brukarskie (parkingi przy pętli, chodniki) oraz prace związane z wykonaniem konstrukcji jezdni
O INWESTYCJI
Otoczenie w tej części Szczecina zmienia się diametralnie. Powstałe nowe torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie uległ także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.
Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.