Pracownicy spółki wyróżnieni
Spawacz i motorniczy są przedstawicielami Tramwajów Szczecińskich zaproszonymi do udziału w akcji „Szczecin to Wy”. Reprezentują ponad 700 osób zatrudnionych w spółce, które pomimo obaw o swoje zdrowie pracowały w trudnym czasie pandemii.
Bartosz Grzegolec - motorniczy oraz Sławomir Konieczny – spawacz to dwaj z szesnastu bohaterów nowej kampanii. Miasto wyróżniło osoby, które są przedstawicielami różnych zawodów, swoich koleżanek i kolegów po fachu. Dzięki akcji rzucane jest światło na tych, którzy często stoją w cieniu. Dyspozytor centrali ruchu, motorniczy, spawacz, osoby odpowiedzialne za gospodarkę odpadami, opiekę nad seniorami, nauczyciel, pielęgniarka, lekarka, wolontariusze – bez nich funkcjonowanie Szczecina i jego mieszkańców byłoby trudne, a czasami nawet niemożliwe!
O tożsamości niestandardowo
O tym co by było, gdyby… oraz o swoim zawodzie i tożsamości lokalnej mówią nasi bohaterowie. Zebraliśmy 16 wyjątkowych historii od osób, które reprezentują poszczególne zawody, firmy lub instytucje pracujące dla Miasta w czasie epidemii. Ich wspomnienia pojawią na stronie www.szczecintowy.eu. Filmy z ich opowieściami codziennie będą trafiały do internetu, a plakaty z wizerunkami pojawią się w przestrzeni publicznej. W mieście będzie można także zobaczyć dość nietypowe rozwiązanie: specjalne lustra z motywem kampanii. Każdy, kto się w nim przejrzy zobaczy, że także jest bohaterem akcji „Szczecin to Wy” i jednocześnie wyjątkową częścią tego miasta.
Słowa uznania dla pracowników miejskich jednostek to jednak nie wszystko. Epidemia pokazała, że szczecinianie mieli okazję poczuć się jeszcze bardziej związani ze swoim miastem. Zachęcamy zatem mieszkańców do tego, żeby opowiedzieli nam swoje historie. Co robili podczas tych trudnych chwil, jak się czuli, jak wpłynęła na nich potrzeba izolacji społecznej. Te wszystkie wspomnienia i opowieści utworzą obraz społeczności lokalnej, zakorzenionej mocno w swoim mieście. Każdy bowiem robił coś ważnego, niezależnie od tego czy chodził do pracy, pomagał innym czy odpowiedzialnie pozostał w domu.
„Szczecin to Wy” jest akcją, która połączy mieszkańców naszego miasta, a zebrane historie po zakończeniu kampanii pojawią się w przestrzeni miejskiej na muralu dedykowanym kampanii.
Do udziału w akcji, przez dwa kolejne weekendy czerwca będą także zachęcać animatorzy, którzy opowiedzą o co chodzi i osobiście zbiorą historie, jeśli taka będzie potrzeba. W kampanię włącza się również Filharmonia Szczecińska, która począwszy od 1 czerwca, przez dwa tygodnie będzie podświetlona barwami marki miasta, „Floating Garden 2050”.
Więcej o akcji na www.szczecintowy.eu
Film inaugurujący akcję - https://www.youtube.com/watch?v=uW12wQybJ5U&feature=emb_logo