Prace rozbiórkowe na ulicy Szafera
Trwają prace związane z przebudową ulicy Szafera. Kierowcy przyzwyczaili się już do wprowadzonej 2 tygodnie temu organizacji ruchu, a na samym placu budowy każdego dnia widać zmiany.
W ramach prac wydzielony został teren pod przyszłą pętlę autobusowo-tramwajową, trwają roboty rozbiórkowe na chodnikach, nie widać już zabrukowanego ronda i znika oświetlenie. Oprócz tego wykonawca rozpoczął prace teletechniczne przy ul. Jarzyńskiego oraz poza pasem ruchu drogowego oraz roboty związane z wykonaniem kanalizacji sanitarnej, deszczowej oraz wodociągów na odcinku od al. Wojska Polskiego do Ronda Szczecińskich Olimpijczyków.
W najbliższym czasie rozpoczną się prace związane z przebudową sieci gazowych i elektroenergetycznych, a także rozbiórka budynku pomiędzy al. Wojska Polskiego, a Rondem Olimpijczyków.
O INWESTYCJI
Otoczenie w tej części Szczecina zmieni się diametralnie. Powstanie nowo torowisko tramwajowe, biegnące do zupełnie nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy hali Netto Arena, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dużej zmianie ulegnie także układ drogowy, a to za sprawą wybudowania aż czterech rond, parkingu park&ride, a także nowej jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Za prace budowlane odpowiada firma EUROVIA POLSKA S.A. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o., której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.
W zakres prac wchodzi m.in.:
- Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
- Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
- Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
- Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
- Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
- Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
- Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
- Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
- Budowa parkingu dla samochodów osobowych.
Inwestycja powinna być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach.