Kolejne Swingi dla Szczecina.
Rozpoczęła się realizacja drugiej części drugiego kontraktu.
Cały kontrakt zakłada dostawę 22 pojazdów typu Swing. Pomiędzy styczniem a marcem tego roku dostarczonych zostało 6 tramwajów. Kolejnych 16 dojedzie do końca marca przyszłego roku. (sześć w tym roku, 10 w przyszłym).
Pierwszy pojazd z nowej dostawy dotarł w nocy z czwartku na piątek do zajezdni. Otrzyma numer 813.
Szczecin inwestuje w nowoczesny tabor tramwajowy od 2010 roku. W ramach pierwszego kontraktu do zajezdni w al. Wojska Polskiego w roku 2010 i 2011 trafiło sześć pojazdów o łącznej długości 31,82 m. każdy.
Łącznie w ramach dwóch kontraktów do końca marca 2014 roku w Zajezdni Pogodno będzie stacjonować 28 nowoczesnych pojazdów.
Cały projekt „Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego w Szczecinie” warty jest 241 354 735, 49 zł. Zakup wszystkich 28 niskopodłogowych tramwajów (z obu kontraktów) współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko kwotą ok. 116 milionów złotych. Stanowi ona 59 % środków kwalifikowanych.
Celem zakupu nowoczesnego taboru jest m.in. dostosowanie go do potrzeb osób niepełnosprawnych, podniesienie jakości świadczenia usług oraz wyeliminowanie przestarzałego taboru.
Spółka Tramwaje Szczecińskie jest jedynym klientem Pesy (!!!), który zażyczył sobie w ramach kontraktu dwie rampy dla osób niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi. (standardowe wyposażenie stanowi jedna rampa)
Standardem w szczecińskiej komunikacji miejskiej są już pojazdy klimatyzowane, wyposażone w monitoring, biletomat, system informacji pasażerskiej. Dodatkowe Swingi zakupione w ramach drugiego kontraktu posiadają ogólnodostępne WiFi
Podzielony on został na dwie części. W pierwszej PESA miała za zadanie dostarczenie 6 pojazdów w terminie do 180 dni od chwili podpisania umowy. Tramwaje dotarły do Szczecina pomiędzy 26 stycznia a 23 marca tego roku.
W ramach tej części projektu przeszkoleni zostali także pracownicy. Producent dostarczył także wyposażenie do obsługi tramwajów oraz pakiet naprawczy.
Kontrakt zakłada także dostawę specjalnego pojazdu do naprawy tramwajów z dachu a także pojazdu przystosowanego do holowania tramwajów. Odbędą się także szkolenia pracowników.